První rýpadlo JCB na vodíkový pohon
Výrobce stavební techniky JCB vyvinul vůbec první funkční prototyp 20tunového pásového rýpadla s vodíkovým pohonem jako další krok na cestě k uhlíkové neutralitě (čistým nulovým emisím uhlíku).
Více než 12 měsíců probíhaly v lomu náročné zkoušky modelu 220X, poháněného vodíkovým palivovým článkem.
Předseda představenstva JCB Lord Bamford s nadšením vysvětlil, že JCB bude nadále pokračovat ve vývoji technologií, které povedou k nulovým emisím motorů.
Projekt vedl po 14 letech strávených v JCB syn Lorda Bamforda Jo Bamford, který po založení společnosti Ryse Hydrogen koupil severoirský autobusový gigant Wrightbus a získal zakázky na dodávku prvních vodíkových městských autobusů double-decker určených pro Londýn a Aberdeen.
Energie potřebná k pohonu elektrických agregátů prototypového rýpadla JCB vzniká reakcí vodíku s kyslíkem v palivovém článku. Jedinou emisí z výfuku je voda.
Po loňském zahájení sériové výroby plně elektrického minirýpadla 19C-1E společnosti JCB dále rozšířila elektrickou technologii pro svůj vysokozdvižný vozík s teleskopickým ramenem Teletruck 30-19E.
Díky neustálým inovacím a konstrukčním vylepšením udává JCB směr v oblasti vývoje technologie čistých dieselových motorů ke splnění emisních norem EU Stage V a téměř odstranila nejškodlivější emise ze své nejnovější řady dieselových motorů. Oxid dusíku (NOx) klesl o 97 % pevné částice se snížily o 98 % a emise oxidu uhličitého (CO2) se snížily téměř o polovinu.