Stavební teleskopické manipulátory JCB Stage V s novou kabinou Command Plus
Stavební řada teleskopických manipulátorů JCB pro evropské trhy je nyní k dispozici s motory Stage V.
Společnost JCB vydala revidovanou řadu stavebních teleskopických manipulátorů Loadall poháněných motorem o výkonu 81 kW (IndustryPlus) a 97 kW (IndustryPro).
MEZI KLÍČOVÉ VLASTNOSTI PATŘÍ:
- Motory Stage V bez požadavku na EGR.
- Automatické vypínání motoru snižuje spotřebu paliva a zbytečný provoz na volnoběh.
- Čtyři typy regenerace ke snížení prostojů.
- Rozměry stroje beze změny.
Tím se doplňují modely Stage V 55 kW 430 DieselMAX, které byly představeny v roce 2019.
Ke splnění emisních předpisů použila společnost JCB kombinaci technologií pro regulaci částic nové generace. To zahrnuje dieselový oxidační katalyzátor (DOC) s kombinovaným a integrovaným filtrem pevných částic (DPF) a selektivní katalytickou redukcí (SCR), v kompaktním řešení v jedné jednotce.
Tato vysoce účinná integrovaná technologie zpracování výfukových plynů odstraňuje požadavek na recirkulaci výfukových plynů (EGR). Motor nyní místo předchozího turbodmychadla s variabilní geometrií používá jednodušší, elektronicky řízené proporcionální obtokové turbodmychadlo (Wastegate Turbo). Nové vstřikovače zvyšují počet pulzů za cyklus a motory těží ze zlepšeného výkonu při studeném startu.
Manipulátory Loadall jsou vybaveny palivovými filtry s větší kapacitou, avšak mikronové hodnocení se nemění. Kapacita vodní pasti byla také zvýšena na pětinásobek kapacity končících motorů T4F.
Stage V JCB 448 má však stejný půdorys, jako předchozí jednotky, takže nedochází ke změnám rozměrů stroje, poloměrů otáčení ani linií kapoty. Opravdu je mírně vylepšen výhled z pravé strany přes motorový modul, protože výfukové potrubí již není vidět a prochází novou integrovanou větrací mřížkou.
Stroje Stage V jsou také vybaveny systémem automatického vypínání motoru, který se aktivuje, pokud je motor ponechán na volnoběh déle než 3 minuty. To snižuje spotřebu paliva a emise výfukových plynů na pracovišti.
U nového systému s jednou jednotkou jsou k dispozici čtyři typy regenerace: Pasivní, aktivní manuál a servis. Při pasivní i aktivní regeneraci může stroj pokračovat v provozu bez ztráty výkonu. Je-li vyžadována ruční regenerace, bude třeba stroj zaparkovat, například během polední přestávky. Ruční nastavení bude vyžadováno pouze v případě, že byla aktivní regenerace zastavena 20–30krát nebo pokud to vyžadují hodnoty tvorby plynů. Nakonec je zde servisní nastavení regenerace, které může aktivovat místní obchodní zástupce JCB. Hodnoty výfukových plynů DPF lze snadno sledovat z kanceláře, na staveništi v telematickém systému JCB LiveLink.
VĚTŠÍ KABINA LEPŠÍ VIDITELNOST
- Nová kabina Command Plus poskytuje o 12 % větší prostor a o 50 % nižší hladinu hluku.
- Jednodílné zakřivené čelní sklo zvyšuje viditelnost dopředu o 14 % při zachování klasických linií JCB Loadall.
- Vyšší bezbečnost zajišťují LED pracovní světla a majáky.
KOMPAKTNÍ ŘEŠENÍ STAGE V
Kompaktní manipulátory JCB Loadall 516-40 a 520-40 nyní splňují evropské emisní předpisy Stage V, a to použitím mechanického atmosférického vznětového motoru s nepřímým vstřikováním od společnosti Perkins. Motor o objemu 1,7 litru poskytuje u obou strojů výkon 19 kW (25 k) a točivý moment 98 Nm.
První průkopnický projekt teleskopického manipulátoru JCB je z roku 1977 a z mnoha dobrých důvodů společnost JCB zůstává jejich největším světovým výrobcem.